Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων

Ναυτιλιακών ΕπαγγελμάτωνΗ Ναυτιλία αποτελεί ένα συναρπαστικό τομέα της παγκόσμιας Αγοράς. Με μία ιστορία πάνω από 5000 χρόνων γνωρίζει την ανάπτυξη. Μία ανάπτυξη στα πλαίσια του κυρίαρχου μέσου μεταφοράς στους «υδάτινους δρόμους», το πλοίο. Μέσω του πλοίου, η Ναυτιλία συνεχίζει να εξελίσσεται και πάντα να προσαρμόζεται στις συνθήκες της εποχής. Πάνω από το 90% του παγκόσμιου εμπορίου διεξάγεται δια θαλάσσης. Όσον αφορά την προοπτική της βιομηχανίας, οι όροι προσφοράς και ζήτησης στη Ναυτιλία δύνανται να επηρεάσουν τη διάρθρωση της Αγοράς, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει τις αποφάσεις των ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Ο κλάδος καλείται να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αυτής της ευμετάβλητης αγοράς, εξαρτώμενος από τις ιδιαιτερότητες της δομής του τομέα που δραστηριοποιούνται. Παράλληλα, η δράση χαρακτηρίζεται από ευελιξία και έντονη προσαρμοστικότητα στις συνθήκες της εποχής.

Πράγματι, κανένα έθνος δεν είναι σήμερα σε θέση να οργανώσει και να διατηρήσει μία ανταγωνιστική ναυτιλία, αν βασιστεί μόνο στις δικές του πλουτοπαραγωγικές πηγές. Οι σημαίες των πλοίων, δηλαδή τα έθνη στη ναυτιλία, αποτελούν δείγμα ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και, παράλληλα, επίπεδο ανταγωνιστικότητας του κράτους σημαίας. Ανεξάρτητα από τη φύση της υπηρεσίας που προσφέρεται (φορτηγό-επιβατηγό ναυτιλία), το ανθρώπινο κεφάλαιο μίας επιχείρησης συμβάλει στο λειτουργικό της κόστος. Αναφέροντας το ανθρώπινο κεφάλαιο, εννοούμε το ναυτεργατικό δυναμικό που μέσω αυτού τα πλοία κυβερνούν το διεθνές εμπόριο.

Τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι, οι προσπάθειες για τη ρύθμιση των διεθνών προτύπων της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, χρησιμοποιώντας μία μορφή της αναγκαστικής αυτορρύθμισης εκ μέρους των συμβαλλομένων κρατών, έχουν σε μεγάλο βαθμό αποτύχει. Τώρα, οι κανονισμοί έχουν πιο άμεσες μορφές εφαρμογής με τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις για τις εταιρείες, οι οποίες μπορεί να θεωρηθούν υπεύθυνες για τη διατήρηση της επάρκειας του ναυτικού. Έτσι, η πρακτική εφαρμογή της STCW, που διέπει τη ναυτική εκπαίδευση και κατάρτιση, είναι ένας κόσμος εκτός από τα ιδανικά της χάραξης πολιτικής.

Η Ελλάδα, ως παραδοσιακή ναυτική-ναυτιλιακή χώρα, έχει εγκαθιδρύσει ένα εκπαιδευτικό σύστημα, ούτως ώστε οι Έλληνες ναυτικοί να ανταποκρίνονται πλήρως στις ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις που επιβάλλονται από την τεχνολογική εξέλιξη και από το θεσμικό πλαίσιο που τη διέπει σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Η Εμπορική Ναυτιλία αποτελεί για τη χώρα μας εθνικό κεφάλαιο και έχει καταξιωθεί σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Η Ελληνική Εμπορική Ναυτιλία είναι πρώτη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ ο Ελληνόκτητος στόλος κατέχει την πρώτη θέση στον κόσμο. Για να παραμείνει η Ναυτιλία μας κυρίαρχη και στον 21ο αιώνα χρειαζόμαστε αξιόλογα και άρτια εκπαιδευμένα στελέχη. Σύγχρονη εκπαίδευση στην ναυτιλιακή θεωρία και τη χρήση των νέων τεχνολογιών, ανοίγοντας προοπτικές για μια λαμπρή σταδιοδρομία στους Αξιωματικούς του Εμπορικού Ναυτικού. Η Ναυτιλία μας είναι οι άνθρωποί της και η τεχνογνωσία τους. Ευθύνη αποτελεί ο συνεχής εκσυγχρονισμός των υποδομών και των λειτουργιών, τα μέτρα στήριξης και προσέλκυσης, ο γρήγορος χρόνος εξέλιξης, για να είναι το επάγγελμα αυτό ασφαλές, ποιοτικό και προσοδοφόρο· να είναι ένα επάγγελμα κύρους, όπως αρμόζει στους πρωταγωνιστές των θαλασσίων μεταφορών του κόσμου.

Η παράδοση κληρονομείται και οφείλουμε, αφενός, να ανατρέξουμε στη γνώση που απέκτησαν οι πρόγονοί μας παλεύοντας το θαλάσσιο στοιχείο, αφετέρου, να ανταποκριθούμε με επιτυχία στις προκλήσεις της σύγχρονης ναυτιλιακής κοινότητας. Υπερηφάνεια, επαγγελματική τόλμη, καρτερικότητα, πρωτοβουλία, υψηλό αίσθημα ευθύνης, ευέλικτο μυαλό, ναυτοσύνη και προπάντων, αγάπη για την εργασία και την πρόοδο.

Πλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού

Πλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού

Η διακυβέρνηση του πλοίου, η διοίκηση του πληρώματος, η ασφάλεια στη ναυσιπλοΐα, καθώς και η διαχείριση και ασφαλής μεταφορά του φορτίου είναι το αντικείμενο της εργασίας του.

Φοίτηση στα Επαγγελματικά Λύκεια

Η ειδικότητα “Πλοιάρχος Ε.Ν.” προσφέρεται σε ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑ.Λ. στο Ναυτικό Τομέα με Πτυχίο επιπέδου 5. Με την αποφοίτηση, ο μαθητής, εφόσον είναι έως 27 ετών, μπορεί να συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή του στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.

Επιπρόσθετα, με την αποφοίτησή του εκτός από το απολυτήριο λυκείου, ο ενδιαφερόμενος παίρνει και πτυχίο ειδικότητας, το οποίο του παρέχει τη δυνατότητα να ταξιδέψει άμεσα, αφού εφοδιαστεί με τα κατάλληλα αποδεικτικά ναυτικής ικανότητας, ως Δόκιμος Πλοίαρχος σε εμπορικά πλοία.

 

Επαγγελματικά δικαιώματα

Τα ειδικά προσόντα απόκτησης αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας και τα δικαιώματα υπηρεσίας ρυθμίζονται από το Π.Δ. 141/2014 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 232 Α΄ στις 20/10/2014.

  • Δίπλωμα Πλοιάρχου Γ’ τάξης Ε.Ν.
  • Πτυχίο Κυβερνήτη Β’ τάξης Ε.Ν.
  • Πτυχίο Κυβερνήτη Γ’ τάξης Ε.Ν.
  • Πτυχίο Κυβερνήτη Ρυμουλκών
  • Πτυχίο Κυβερνήτη Τουριστικών Θαλαμηγών Πλοίων

84_855_855

Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού

  • είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση, για την καλή λειτουργία των μηχανών του πλοίου, καθώς και για τον υπολογισμό και την προμήθεια καυσίμων, νερού, λιπαντικών και ανταλλακτικών του πλοίου
  • εργάζεται κυρίως στο μηχανοστάσιο και ελέγχει τις εργασίες συντήρησης
  • φροντίζει για τις επιδιορθώσεις των μηχανών και των μηχανημάτων που απαιτούνται
  • συνεργάζεται με τον Πλοίαρχο και τη ναυτιλιακή εταιρεία


Comments are closed.